همهی ما منافعی داریم که برای تأمین کردنشان یا حفظشان از پایمال شدن تلاش میکنیم. چه در زندگی روزمره و چه در کسبوکارهای کلان، مذاکره کردن کاری است که تقریباً هر روز انجام میدهیم. ما از کمک دیگران بینیاز نیستیم؛ پس برای اینکه در درازمدت به روابط اجتماعی خود آسیب نزنیم باید در کنار تأمین منافع خود منافع دیگران را نیز در نظر بگیریم.
نویسنده در این کتاب کوچک بر تبیین چیستی مذاکرهی بُرد-بُرد و راههای تحققش متمرکز است: چه کنیم که هم منافع ما تأمین شود و هم طرف مقابل راضی باشد و هم روابط دوطرفه حسنه باقی بماند. معاملهای که سود یک طرف به بهای زیان طرف مقابل به دست آید شاید در کوتاهمدت پرمنفعت به نظر برسد، ولی بیاعتمادی حاصل از آن در درازمدت آثاری ناگوار در پی خواهد داشت و چهبسا که به زیانهایی بزرگ منتهی شود.
تلاش برای تقویت ذهنیت برد-برد نه فقط در کسبوکار، بلکه در بهبود روابط اجتماعی نیز تأثیری مستقیم دارد. در سطح کلان، داشتن رویکرد برد-برد از بایستههای جهان امروز و لازمهی توسعهی پایدار است.